ROCZNY PROGRAM PRACY
DYDAKTYCZNO-PROFILAKTYCZNEJ
SAMORZĄDOWEGO PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO
W KALISKACH
NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Roczny plan pracy dydaktycznej opracowano na podstawie:
- kierunków realizacji polityki oświatowej państwa wskazanych przez MEN do wdrożenia w roku szkolnym 2020/2021, odnoszących się do edukacji przedszkolnej, tj.
- Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom
z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. - Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
- Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
.
- „wniosków wynikających z ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego przez dyrektora przedszkola do ujęcia w rocznym planie pracy przedszkola:
- Kontynuować w miarę możliwości współpracę z rodzicami poprzez organizację zajęć otwartych, spotkań, akcji i uroczystości zgodnie z Procedurami bezpieczeństwa w przedszkolu.
- Rozwijać zainteresowania dzieci zgodnie z ich potrzebami.
- Kontynuować i realizować innowacje pedagogiczne prowadzone w przedszkolu.
- Kontynuować działania związane z promocją przedszkola poprzez udział dzieci w konkursach i uroczystościach na terenie przedszkola oraz propozycjach zewnętrznych.
- Zachęcać nauczycieli do doskonalenia zgodnie z potrzebami placówki i doskonalić swój warsztat pracy.
- rekomendacji z przeprowadzonej ewaluacji w poprzednim roku szkolnym,
- Statutu Przedszkola,
- Koncepcji pracy przedszkola,
- Rozporządzenia MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej
ZADANIA:
- Wychowanie do wartości.
- Stwarzanie warunków do edukacji matematycznej, rozwijająca kreatywność.
- Kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
L.p. |
ZADANIA |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
TERMIN |
DOSKONALENIE NAUCZYCIELI |
|||
1. |
Wykorzystywanie w pracy zbiorów bibliografii przedszkolnej i wzbogacanie o nowe pozycje literatury z zakresu edukacji przyrodniczej i matematycznej. |
Dyrektor, nauczyciele |
cały rok |
2. |
Zapoznanie z literatura dotyczącą edukacji przyrodniczej i matematycznej. |
nauczyciele |
Wrzesień 2020 |
3. |
Wzbogacanie bazy przedszkolnej w pomoce dydaktyczne ułatwiające organizację i podnoszące atrakcyjność zajęć przyrodniczych i matematycznych. |
dyrektor |
w miarę potrzeb |
4. |
Planowanie zajęć z wykorzystaniem aktywizujących metod pracy w celu pobudzania aktywności poznawczych. |
nauczyciele |
cały rok |
5. |
Organizowanie zajęć dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu. |
Nauczyciele, pedagog |
Cały rok |
6. |
Umieszczenie na stronie internetowej artykułów z zakresu edukacji patriotycznej i matematycznej. |
B. Krużycka |
2 x w roku |
7. |
Organizowanie zajęć w oparciu o „Kodowanie na dywanie” |
nauczyciele |
Cały rok |
8. |
Diagnozowanie umiejętności dzieci. |
nauczyciele |
Październik 2020 Czerwiec 2021 |
9. |
Planowanie pracy z dziećmi w oparciu o wyniki diagnozy – indywidualne plany pracy. |
nauczyciele |
Październik.2020 |
10. |
Indywidualna praca z dzieckiem zdolnym – wiedza wykraczająca poza umiejętności określone w podstawie programowej |
nauczyciele |
Cały rok |
11. |
Udział nauczycieli w szkoleniach w ramach WDN w celu wzbogacenia warsztatu pracy nauczyciela o nowatorskie metody i formy wspomagające rozwój kompetencji matematycznych dzieci przedszkolnych. |
nauczyciele |
Zgodnie z planem WDN |
12. |
Wzajemna wymiana doświadczeń – dzielenie się wiedzą, wymiana pomocy dydaktycznych, wymiana literatury, scenariuszy zajęć. |
nauczyciele |
Cały rok |
13. |
Opracowywanie scenariuszy zajęć z wykorzystaniem elementów kodowania oraz metody Gruszczyk –Kolczyńskiej |
nauczyciele |
Cały rok |
14. |
Współdziałanie przedszkola z rodzicami w zakresie realizacji zadań edukacji przyrodniczej, patriotycznej i matematycznej. |
nauczyciele |
Cały rok |
15. |
Poznanie różnorodnych programów edukacyjnych dla dzieci i sposobów ich wykorzystania. |
nauczyciele |
Cały rok |
16. |
Stwarzanie sytuacji do układania zadań matematycznych do rozwiązywania ich w dostępny dla dzieci sposób. |
nauczyciele |
Cały rok |
17. |
Wykorzystywanie rozmaitych narzędzi i przyrządów w trakcie ćwiczeń z zakresu edukacji matematycznej i przyrodniczej w celu uatrakcyjnienia zajęć. |
nauczyciela |
Cały rok |
18. |
Urządzenie kącika matematycznego, przyrodniczego i patriotycznego. |
nauczyciele |
Cały rok |
19. |
Wybór optymalnej formy kształcenia na odległość w przypadku konieczności wprowadzenia edukacji zdalnej, w porozumieniu z rodzicami:
|
nauczyciele |
Cały rok |
20. |
Ustalenie sposobu dokumentowania realizacji zadań przedszkola z zakresu kształcenia na odległość. |
nauczyciele |
Wrzesień 2020 |
21. |
Uczestnictwo nauczycieli w grupie: „Kodowanie na dywanie” celem zdobycia inspirujących pomysłów na zajęcia z wykorzystaniem technologii cyfrowych w zakresie programowania i kodowania |
Chętni nauczyciele |
Cały rok |
PRACA Z WYCHOWANKIEM |
|||
1. |
Wykorzystanie literatury dziecięcej oraz pomocy dydaktycznych w celu zapoznania i utrwalenia treści dotyczących edukacji historycznej. |
nauczyciele |
Cały rok |
2. |
,,Mały patriota” – kształtowanie poczucia przynależności narodowej oraz postawy patriotycznej. |
nauczyciele |
Cały rok |
3. |
Kształtowanie poczucia więzi z najbliższym otoczeniem społecznym i przyrodniczym poprzez poznawanie swojej miejscowości. |
nauczyciele |
Cały rok |
4. |
„Dzień bezpiecznego Internetu”- inicjatywa mająca na celu informowanie o zagrożeniach płynących z sieci oraz promować bezpieczeństwo informatycznego |
nauczyciele |
Cały rok |
5. |
„Kreatywny przedszkolak” - wspieranie ciekawości, aktywności i samodzielności w toku podejmowanych działań z zakresu edukacji matematycznej, z wykorzystaniem „Pudła inspiracji” |
nauczyciele |
Cały rok |
6. |
Stwarzanie możliwości prezentacji posiadanych przez dzieci umiejętności i zdolności poprzez udział w konkursach z różnych obszarów tematycznych. |
nauczyciele |
Cały rok |
7. |
Udział w zajęciach dydaktycznych z wykorzystaniem metod aktywizujących. |
nauczyciele |
Cały rok |
8. |
Uczestnictwo w zabawach ruchowych w połączeniu z pojęciami z zakresu matematyki. |
nauczyciele |
Cały rok |
9. |
Diagnoza rozwoju dzieci w oparciu o arkusze obserwacyjne. |
nauczyciele |
Październik 2020 Czerwiec 2021 |
Głównym celem przedszkola jest wzbogacenie oferty edukacyjnej dla dzieci oraz rodziców. Mając na względzie potrzeby rozwojowe dzieci, nauczyciele realizują innowacje i projekty, a także biorą udział w różnego rodzaju akcjach. Dodatkowo w przedszkolu na co dzień realizowanych jest wiele uroczystości grupowych. Ze względu reżim sanitarny spowodowany COVID-19 oferta współpracy rodzicami oraz środowiskiem lokalnym w bieżącym roku szkolnym została ograniczona.
PROJEKTY I INNOWACJE PEDAGOGICZNE
Lp. |
Nazwa projektu, innowacji pedagogicznej |
Termin realizacji
|
Osoba odpowiedzialna |
1. |
Innowacja pedagogiczna – „Mali Kociewiacy” |
Cały rok |
S. Gołuńska E. Kujawska
|
2. |
Projekt edukacyjny – „Polska- Moja Ojczyzna” |
Październik 2020-Maj 2021 |
B. Krużycka N. Szarmach |
3. |
Projekt edukacji matematycznej „Kolorowa matematyka” |
Październik 2020-Maj 2021 |
B. Krużycka N. Szarmach |
4. |
Innowacja „Świat pisma- odimienna metoda nauki czytania dr Ireny Majchrzak”. |
Październik 2020-maj 2021 |
C. Schmidt-Plata L. Chwała |
5. |
Projekt edukacyjny „Kolorowy świat”. |
Październik-Maj |
C. Schmidt-Plata |
6. |
Innowacja pedagogiczna „Tropiciele przygód”. |
Cały rok |
C. Schmidt-Plata |
7. |
Innowacja pedagogiczna „Ogólnopolski Program Kraina Muzyki”
|
Październik 2020-maj2021 |
L. Chwała |
8. |
Projekt edukacyjny „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” |
Cały rok |
E. Kujawska |
PLAN ZESPOŁU SAMOKSZTAŁCENIOWEGO W SAMORZĄDOWYM PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM W KALISKACH
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Osoby odpowiedzialne |
Organizacja pracy zespołu w roku szkolnym 2020/2021 |
- Zaplanowanie zadań zespołu przeznaczonych do realizacji w roku przedszkolnym 2020/2021, opracowanie Planu Pracy Zespołu Przedmiotowego w roku przedszkolnym 2020/2021, realizacja zatwierdzonych zadań w procesie edukacyjnym. - Aktualizacja i omówienie wybranych do realizacji programów nauczania. - Aktualizacja i omówienie wybranych do realizacji kart pracy. - Dzielenie się doświadczeniem, poszukiwanie nowatorskich rozwiązań. - Współudział w opracowywaniu planów przedszkolnych, programów edukacyjnych, ewaluacji wewnętrznej, organizowaniu imprez przedszkolnych lub środowiskowych; - Sprawy bieżące - omawianie i rozwiązywanie problemów dydaktyczno – wychowawczych. |
cały rok
wg potrzeb
wg harmonogramu Imprez i uroczystości przedszkolnych |
Członkowie zespołu
nauczyciele |
Analiza potrzeb szkoły w zakresie podnoszenia kwalifikacji i doskonalenia zawodowego nauczycieli. |
- Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego. - Udział warsztatach szkoleniach. - Udział w szkoleniowych posiedzeniach RP. - Samokształcenie. - Współpraca z Poradnią PP, objęcie pomocą psych.-pedagog., logopedyczną uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych; |
cały rok
wg potrzeb wg planu pracy RP wg potrzeb |
|
Podnoszenie poziomu kształcenia poprzez badanie i analizę wyników nauczania. |
- Przeprowadzenie diagnozy gotowości szkolnej dzieci 6 letnich - Przeprowadzenie obserwacji dzieci 3-5 letnich
|
Październik 2020 Kwiecień 2021 |
Nauczyciele grup |
Kierunki pracy z wychowankiem: rozwijanie zainteresowań dzieci.
|
- Stosowanie różnorodnych metod i form pracy, indywidualizowanie procesu nauczania. - Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach przedszkolnych. - Organizacja wycieczek w celu poznania naszej miejscowości. - Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Współpraca z biblioteką szkolną i publiczną. Zorganizowanie konkursu recytatorskiego „ULUBIONE WIERSZE DZIECI”. - Kultywowanie tradycji narodowych poprzez udział w uroczystościach przedszkolnych związanych ze świętami państwowymi. |
Cały rok |
Nauczyciele
C. Plata
|
Praca z dzieckiem słabym. |
- Dobór metod i form pracy do indywidualnych możliwości dzieci. Przygotowanie pomocy do pracy z dzieckiem słabym. - Opracowanie dostosowania wymagań edukacyjnych dla wychowanków zgodnie z zaleceniami PPP.
|
Na bieżąco |
nauczyciele |
Praca z uczniem zdolnym. |
Dostosowanie metod i form pracy do indywidualnych możliwości dzieci. - motywowanie dzieci do rozwijania własnych zdolności i umiejętności. |
Na bieżąco |
nauczyciela |
Kształtowanie patriotyzmu lokalnego, uwrażliwianie na kulturę i sztukę regionu |
- Kształtowanie poczucia przynależności do środowiska lokalnego poprzez prowadzenie zajęć dotyczących regionu Kociewie. - Organizacja wycieczki na terenie Gminy Kaliska - Organizacja konkursu plastycznego „KALISKA MOJA MAŁA OJCZYZNA” |
|
Nauczyciela
N. Szarmach, B. Krużycka |
Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela |
- Gromadzenie pomocy dydaktycznych. - Organizacja konkursów wewnątrzprzedszkolnych. - Dbanie o wystrój sal i przedszkola.
|
Na bieżąco |
Nauczyciele M. Dembicka, K. Paubicka |
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I WSPIERANIE RODZINY W WYCHOWYWANIU DZIECI
Lp. |
Zadanie/sposób realizacji |
Osoba odpowiedzialna |
1. |
Pozyskiwanie rodziców do współdziałania: · Opracowanie planu współpracy Przedszkola z rodzicami · Angażowanie rodziców w życie Przedszkola z uwzględnieniem reżimu sanitarnego · Systematyczne prowadzenie gazetki informacyjnej dla rodziców oraz kącików grupowych, zamieszczanie tekstów piosenek, wierszy, których aktualnie uczą się dzieci w postaci postów na Facebooku · pozyskiwania środków pieniężnych dla przedszkola na spotkaniach z przedstawicielami Rady Rodziców, · Zaangażowanie do pomocy przy uszyciu kostiumów niezbędnych do organizowanych teatrzyków i inscenizacji |
Nauczycielki grup |
2. |
Zainteresowanie rodziców uroczystościami wewnątrzgrupowymi i wydarzeniami z życia grupy, · pomoc w organizowaniu uroczystości,
|
Nauczycielki grup |
3. |
Pedagogizacja rodziców · Zapoznanie rodziców z nową Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego · Ustalenie z rodzicami sposobu motywowania dzieci, proponowanie na tablicach informacyjnych i portalu społecznościowym ciekawej literatury pedagogicznej, · informowanie rodziców o kierunkach pracy przedszkola i zamierzeniach wychowawczo – dydaktycznych w bieżącym roku szkolnym, · organizowanie indywidualnych spotkań dotyczących bieżących problemów dla dzieci z psychologiem i pedagogiem |
Nauczycielki grup |
4. |
Współdziałanie z przedstawicielami Rady Rodziców · pomoc w organizowaniu wewnątrzgrupowych uroczystości |
Nauczycielki grup |
|
WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
Forma realizacja |
termin |
Osoba odpowiedzialna |
Współpraca ze Szkołą Podstawową |
Cały rok szkolny |
Dyrektor, Nauczyciele grup |
Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną: ü zapraszanie pracowników poradni na spotkania z rodzicami dzieci: porady i konsultacje, ü porady i konsultacje dla nauczycieli pracujących z dziećmi wykazującymi zaburzenia zachowania. ü badania dodatkowe oraz wspieranie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjny |
Cały rok szkolny |
Psycholog, Dyrektor, Nauczyciele grup |
Współpraca z Biblioteką Publiczną i Biblioteką Szkolną: Wycieczka do biblioteki ü poznanie pracy bibliotekarza, ü poznanie regulaminu korzystania z biblioteki oraz o zasadach zachowania się ü poznanie zbiorów bibliotecznych, |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grupy |
Współpraca ze Środowiskowym Domem Samopomocy „Radośni”: ü wizyta grup przedszkolnych w ŚDS ü |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grupy |
Współpraca z Nadleśnictwem w Kaliska |
Cały rok szkolny |
Przedstawiciele Nadleśnictwa Kaliska, Nauczyciele grup |
Współpraca z Gminą Kaliska |
Cały rok szkolny |
Przedstawiciele Gminy Kaliska |
Współpraca z Ochotniczą Strażą Pożarną w Kaliska
|
Cały rok szkolny |
Przedstawiciele OSP Kaliska, Nauczyciele grup |
Współpraca z Policją w Kaliskach |
Cały rok szkolny |
Przedstawiciele Policji w Kaliskach, Nauczyciele grup |
HARMONOGRAM IMPREZ I UROCZYSTOŚCI PRZEDSZKOLNYCH
Temat uroczystości i imprezy |
Termin |
Osoba odpowiedzialna |
„DZIEŃ KROPKI” Gry i zabawy w grupie |
15 września 2020 |
Nauczycielki grup |
„SPRZĄTANIE ŚWIATA” Spacer w okolicy przedszkola, zbieranie śmieci
|
18 września 2020 |
Nauczycielki grup |
„OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA” Uroczystość grupowa |
21 września 2020 |
Nauczycielki grup |
„DZIEŃ CHŁOPAKA” · Gry i zabawy w grupie |
30 września 2020
|
Nauczycielki grup |
„DZIEŃ BEZPIECZNEGO KOMPUTERA” Prezentacja multimedialna
|
12 października 2020 |
Pedagog |
„DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ” · Podziękowania od przedszkolaków dla wychowawców i personelu przedszkola
|
14 października 2020 |
Nauczycielki grup |
„DZIEŃ DYNI” Gry i zabawy w grupie |
30 października 2020 |
Nauczycielki grup |
„JESIENNE CYFERKI” Konkurs plastyczny |
Listopad 2020 |
Beata Krużycka Natalia Szarmach |
„DZIEŃ JEŻA” Gry i zabawy w grupie
|
10 Listopada 2020 |
Nauczycielki grup |
„PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA” · Uroczystość grupowa
|
Listopad 2020 |
Karolina Paubicka Monika Dembicka |
„MIKOŁAJKI” |
6 grudnia 2020 |
Nauczycielki grup |
„WIGILIA” Spotkanie opłatkowe i śpiewanie kolęd |
Grudzień 2020 |
Nauczycielki grup |
„BAL PRZEBIERAŃCÓW” · Wewnątrzgrupowa zabawa taneczna
|
Styczeń 2020 |
Nauczycielki grup |
„DZIEŃ BABCI I DZIADKA”
· Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. Uroczystość wewnątrz grupowa.
|
Styczeń 2020 |
Nauczycielki grup |
„DZIEŃ NIEDŹWIEDZIA POLARNEGO” · Zabawy w grupie lub prezentacja multimedialna |
27 lutego 2021 |
Nauczycielki grup
|
„ MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KOBIET” · Laurki , kwiatki dla wszystkich kobiet w przedszkolu |
8 marca 2021 |
Nauczycielki grup |
„W KRAINIE EMOCJI” Wspomaganie rozwoju dzieci w zakresie inteligencji społecznej, moralnej i emocjonalnej. Zajęcia w grupach. |
Marzec 2021 |
Pedagog, psycholog |
„PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY” · Zapoznanie z ludowymi tradycjami i obrzędami powitania wiosny – wycieczka piesza do Straży Pożarnej
|
21 marca 2021 |
Nauczycielki grup |
„MOZAIKOWA PISANKA” Konkurs plastyczny |
Marzec 2021 |
Beata Krużycka Natalia Szarmach |
„ DZIEŃ ZIEMI” · Sadzenie drzew w pobliżu przedszkola jako symbol dbania o Naszą Planetę |
22 kwietnia 2021 |
Lucyna Chwała Celestyna Schmidt-Plata |
„ULUBIONE WIERSZE DZIECI” Konkurs recytatorski |
23 Kwietnia 2021 |
Celestyna Schmidt -Plata
|
„KALISKA MOJA MAŁA OJCZYZNA” Patriotyczny konkurs plastyczny |
Maja 2021 |
Natalia Szarmach Beata Krużycka
|
„DZIEŃ KOSMOSU” Zabawy wewnątrzgrupowe/ prezentacja multimedialna
|
21 Maja 2021 |
Nauczycielki grup |
„DZIEŃ MATKI” Życzenia dla Mam - uroczystość grupowa |
26 Maja 2021 |
Nauczycielki grup |
„DZIEŃ DZIECKA” Gry, zabawy, konkursy, zawody sportowe wewnątrzgrupowe
|
1 Czerwca 2021 |
Nauczycielki grup |
„POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS” Zakończenie roku szkolnego dla najstarszych grup „Krasnali”, „Jeżyków”. Przedstawienie przez dzieci programów artystycznych, pożegnanie 6- latków, wręczenie dzieciom dyplomów i nagród |
Czerwiec 2021 |
Lucyna Chwała Beata Krużycka |
Uwaga! Przebieg uroczystości zależny od aktualnej sytuacji związanej z pandemią. W przypadku kształcenia na odległość – przygotować materiały multimedialne związane z danym świętem.
Opracowały:
Lucyna Chwała
Monika Dembicka
Celestyna Schmidt-Plata
Organizacja pracy zespołu w roku szkolnym 2020/2021 |
- Zaplanowanie zadań zespołu przeznaczonych do realizacji w roku szkolnym 2020/2021, opracowanie Planu Pracy Zespołu Przedmiotowego w roku szkolnym 2020/2021, realizacja zatwierdzonych zadań w procesie edukacyjnym. - Aktualizacja i omówienie wybranych do realizacji programów nauczania. - Aktualizacja i omówienie wybranych do realizacji podręczników. - Dzielenie się doświadczeniem, poszukiwanie nowatorskich rozwiązań. - Współudział w opracowywaniu planów przedszkolnych, programów edukacyjnych, ewaluacji wewnętrznej, organizowaniu imprez szkolnych lub środowiskowych; - Sprawy bieżące - omawianie i rozwiązywanie problemów dydaktyczno – wychowawczych. |
cały rok
wg potrzeb
wg harmonogramu Imprez i uroczystości przedszkolnych |
Członkowie zespołu
nauczyciele |
Analiza potrzeb szkoły w zakresie podnoszenia kwalifikacji i doskonalenia zawodowego nauczycieli. |
- Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego. - Udział warsztatach szkoleniach. - Udział w szkoleniowych posiedzeniach RP. - Samokształcenie. - Współpraca z Poradnią PP, objęcie pomocą psych.-pedagog., logopedyczną uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych; |
cały rok
wg potrzeb wg planu pracy RP wg potrzeb |
|
Podnoszenie poziomu kształcenia poprzez badanie i analizę wyników nauczania. |
- Przeprowadzenie diagnozy gotowości szkolnej dzieci 6 letnich - Przeprowadzenie obserwacji dzieci 3-5 letnich
|
Październik 2020 Kwiecień 2021 |
Nauczyciele grup |
Kierunki pracy z wychowankiem: rozwijanie zainteresowań dzieci.
|
- Stosowanie różnorodnych metod i form pracy, indywidualizowanie procesu nauczania. - Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach przedszkolnych. - Organizacja wycieczek w celu poznania naszej miejscowości. - Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Współpraca z biblioteką szkolną i publiczną. Zorganizowanie konkursu recytatorskiego „ULUBIONE WIERSZE DZIECI”. - Kultywowanie tradycji narodowych poprzez udział w uroczystościach przedszkolnych związanych ze świętami państwowymi. |
Cały rok |
Nauczyciele
C. Plata
|
Praca z dzieckiem słabym. |
- Dobór metod i form pracy do indywidualnych możliwości dzieci. Przygotowanie pomocy do pracy z dzieckiem słabym. - Opracowanie dostosowania wymagań edukacyjnych dla wychowanków zgodnie z zaleceniami PPP.
|
Na bieżąco |
nauczyciele |
Praca z uczniem zdolnym. |
Dostosowanie metod i form pracy do indywidualnych możliwości dzieci. - motywowanie dzieci do rozwijania własnych zdolności i umiejętności. |
Na bieżąco |
nauczyciela |
Kształtowanie patriotyzmu lokalnego, uwrażliwianie na kulturę i sztukę regionu |
- Kształtowanie poczucia przynależności do środowiska lokalnego poprzez prowadzenie zajęć dotyczących regionu Kociewie. - Organizacja wycieczki na terenie Gminy Kaliska - Organizacja konkursu plastycznego „KALISKA MOJA MAŁA OJCZYZNA” |
|
Nauczyciela
N. Szarmach, B. Krużycka |
Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela |
- Gromadzenie pomocy dydaktycznych. - Organizacja konkursów wewnątrzprzedszkolnych. - Dbanie o wystrój sal i przedszkola. |
Na bieżąco |
Nauczyciele
M. Dembicka, K. Paubicka |